FAQ

Hier vind u antwoord op de veel gestelde vragen. 

Heeft u een andere vraag? Neem dan gerust contact op!

  • Hoe werkt softwarematig opvoeren?  
    Het snelheidslimiet van 25, waarna de fiets stopt met ondersteunen wordt aangepast. Deze is op de kilometer precies in te stellen. Bijvoorbeeld 30, 35, maar ook 37 of wel 45 km/u. Hierdoor zal de ondersteuning in plaats van bij 25 kilometer per uur, pas stoppen bij de door u gewenste snelheid.
  • Waar vind ik mijn display stekker? 
    Wanneer u het display (scherm) op uw stuur aan de onderzijde bekijkt ziet u een snoer naar beneden toelopen. In veel gevallen is als u deze kabel volgt een kunststof verdikking waar te nemen. Dit is de display stekker. In sommige gevallen is de kabel van het display wat langer en zit de display stekker in het frame. Deze kunt u gemakkelijk uitnemen. Hiervoor moet soms eerst een rubber ring verwijderd worden zodat de stekker door et gat in het frame kan. 

  • Ik heb een ronde stekker, wat nu?
    Met een ronde stekker, het oudere Uart-systeem bieden we ook een oplossing. Hier zit de instelling niet in de motor maar in het display. In sommige gevallen kunnen wij in uw eigen display instellingen wijzigen. In andere gevallen is het nodig een vervangend display te monteren. Wij leveren een display type welke instelbaar is. Bel, mail of WhatsApp voor informatie.

  • Betaling / BTW factuur / zakelijke partner

 

      Zowel voor u als consument of als zakelijkpartner kan er via een betaallink, overboeking    of contant betaald worden. Hierbij wordt een factuur met btw vermelding nagestuurd.

 


    • Kan ik dit bij de dealer of lokale fietsenmaker laten doen?                                                      Nee. Deze beschikken niet over de mogelijkheid snelheidslimieten aan te passen. Immers is het originele Bafang programma nodig. Bestaande uit de soft- en hardware en een bijbehorende licentie welke toegang geeft tot snelheidslimieten schrijven. Hoewel de meeste dealers de soft en hardware wel hebben, beschikken zij niet over de mogelijkheid tot schrijven van een hoger snelheid limiet. I.v.m. Europese regelgeving is dit bij de dealer geblokkeerd.
    • Hoeveel kost het op locatie of als ik langs kom? Het vaste tarief staat op de homepage vermeld. In geval van opvoeren op locatie worden reiskosten berekend. Dit is afhankelijk van de afstand en wordt per situatie met de klant vooraf besproken.
    • Is het veilig voor mijn fiets?  Ja. De motor wordt op snelheid begrensd om te voldoen aan Nederlandse/ Europese wetgeving. De motor heeft veel meer in huis en is dus capabel om door te ondersteunen. Hier is de motor ook voor ontworpen. Zo rijden deze motoren in de USA op 35 begrenst en daarbuiten soms zelfs onbegrensd. Daarnaast werken wij met originele Bafang componenten en dus veilige programma's.
    • Hoe hard kan mijn fiets? Dit verschilt per motortype en fiets. De meeste fietsenkunnen tussen de 35 en 40km/u halen en sommige wel meer. Fiets eigenschappen zoals motortype, versnelling systeem en tandwiel verhoudingen spelen ook een rol.
    • Kan mijn fiets stuk gaan of storing krijgen door het opvoeren? Nee. Omdat wij de motor niet harder laten werken dan waar die voor is ontworpen. Er word geen extra koppel, stroomsterkte of vermogen toegevoegd. Hierdoor is onze manier van opvoeren nooit oorzaak tot falen van een motor. Wel is elk component op een e-bike onderhevig aan slijtage en is er bij hogere snelheden op diverse componenten geringe toename in slijtage te verwachten zoals remblokken of aandrijving. Derhalve is opvoeren van een motor altijd op eigen risico.
    • Kunnen er nog software updates worden uitgevoerd na opvoeren? Ja. In tegenstelling tot opvoeren op andere manieren kunnen er gewoon software updates toegepast blijven worden. 
    • Kan ik alleen met een display langskomen? Nee, de hele fiets wordt aangesloten op de laptop. Dit komt omdat het snelheidslimiet niet meer zoals vroeger in het display, maar in de motorsoftware is geschreven. 
    • Is het toegestaan met een opgevoerde fiets op de weg te rijden? Wettelijk mag in Europa een fiets ondersteunen tot en met 25km/u op de openbare weg. Het gebruik op eigen terrein is vrij.